Høringssvar om tiltak i forbindelse med vikarbyrådirektivet

Publisert: 18.01.12

– innholdet kan være utdatert

I høringsbrevet fra departementet så er det i punkt 2 en generell beskrivelse av tilstanden i arbeidsmarkedet og den rolle vikar-/bemanningsbyråer fyller.

EL og IT Forbundet kjenner seg ikke helt igjen i det bildet som departementet her tegner opp. Etter vårt syn så skjønnmaler departementet den rollen disse byråene spiller for at vi skal ha et fleksibelt arbeidsliv og samtidig ha et arbeidstilbud til enkeltmennesker som ønsker å tilpasse arbeidsmengden til en aktuell livssituasjon og livsfase. Departementet synes å mene at det er bare vikarbyråene som kan fylle en slik rolle.

EL og IT Forbundet ønsker å påpeke at vi hadde et fleksibelt arbeidsliv, både for bedrifter og enkeltmennesker, også før restriksjonene på bruk av vikarbyråer ble endret gjennom Blaalid-utvalget.

Relevante artikler

Trenger du håndverker? Da er det lurt å tenke gjennom spørsmålet som nå stilles i den nasjonale Tettpå-kampanjen. Kampanjen skal hjelpe forbrukerne å velge seriøse håndverkere.
Med et solide ja-flertallet i Energiavtale 1-uravstemningen er EL og ITs sentrale tariffoppgjør ferdig. – En stor takk til alle tillitsvalgte og medlemmer, skriver Bjørn Fornes i denne hilsenen.

Søk på siden

Language

Gi oss en tilbakemelding

Vi setter stor pris på om du sender oss en tilbakemelding om du oppdager feil og mangler på nettstedet, eller om du savner informasjon.