Brudd i tarifforhandlingene til Heis
Publisert: 07.05.26
Kl. 15:30 onsdag 7. mai ble det brudd i forhandlingene mellom EL og IT Forbundet og NHO.

Partene vil nå be om bistand fra Riksmekleren.
– Skuffende
– Det ble forhandlet i tre dager uten at vi fikk noen av kravene innfridd, noe som må sies å være skuffende, sier forbundssekretær Kim Andre Arnesen.
– Jeg håper arbeidsgiverne vil være mer løsningsorienterte i meklingen, eller så vil heismontørene gå ut i streik.
Meklingsdato er ikke fastsatt enda.
Overenskomst for Heisfaget regulerer lønns og arbeidsvilkår for 850 medlemmer i EL og IT Forbundet.