Kommuner som får utbytte fra kraftselskaper og konsesjonskraft kan derfor få mindre å rutte med i 2013.
Rådgiver for kraft og fornybar energi i Pareto, Lars Ove Skorpen, mener kommunene er for avhengige av utbytte fra kraftselskaper, skriver NRK.no.
Relaterte artikler
Artikkel, Tariff, Tariffoppgjør
25. mai 2026
Dette er forhandlingsresultatet på LOK
Her er gjennomslagene fra LOK-oppgjøret. Forklart enkelt, og hvorfor de gjør tariffavtalen bedre.
Artikkel, Tariff, Tariffoppgjør
21. mai 2026
Brudd i forhandlingene på Energioverenskomsten
EL og IT Forbundet og Fornybar Norge brøt 21. mai forhandlingene om Energioverenskomsten. Partene står for langt fra hverandre i flere viktige spørsmål